20.6.10

Orang yang tak tau beratur = orang tak bertamadun!

Pagi ni saya pergi carrefore, beli barang dapur... adushhh.. tak terdaya nak menolak trolley tu sebenarnya. bibik stay kat umah coz jaga Amirul demam, so Arman pun saya tak bawa.. nanti sapa yang nak berlari kejar Arman tu....

So masa beratur nak timbang sayur dan lain2 tu,  panjangnyer Q tu, ada la kat depan saya  macam 8 orang.... nak wat camner,  yg dok depan tu, nampak mak boyot ni pun tak bagi terus gi depan.. tak per la... saya anggap ini satu exercise saja... bila sampai kan depan, ada pulak minah ni potong Q, mula2 dia buat tanya soalan, pastu terus hulur barang... bengangnyer saya. nasib baik sempat abis saya timbang barang.. orang2 yg belakang saya muka memang bengang la... yang bangla tukang timbang ni pun sama... layan jer minah tu.. mentang-mantang la si minah pakai baju agak ketat! 


macam saya nak cakap jer ' Hallo, akak yang dah nak bersalin ni pun boleh beratur tau.. orang zaman batu jer yang tak reti nak beratur'.... tapi saya tak jadi cakap sebab, nanti kalu minah ni follow saya sampai kat kete, dah la sorang-sorang. pastu dia bawa geng pulak camner?? sampai balik umah saya rasa geram sangat.....,

Tolong la,  tunjukkanlah sifat2 orang bertamadun.. bukannyer macam orang zaman batu...

No comments:

Post a Comment