2.12.10

Salvatore Ferragamo


warrhhhh...tengok gambar di atas. Itu adalah gambar kasut DazzlingLilly..... kasut merah yang sungguh gorjess... saya jeles.....hehehehheh

tetiba teringat citer 3 tahun lepas. ada  1 director panggil saya bincang pasal kerja... tetiba dia bukak citer dia kerja kat itali suatu ketika dulu.. saya pun dengar jer la.. sambil jeling2 tengok jam...   Dia pun dengan bangganyer citer, company kat sana hebat.. dia bagi Salvatore Ferragamo pada setiap isteri yang datang  waktu opening ceremony.

Tiba2  dia tanya saya: U tahu salvatore farragamo tu apa?
saya dalam sengeh -sengeh jawab: ar..mmrm.... cokelat, ? (sebab bunyi dia lebih kurang  ferroche)
Dia sambung: apa lah u  ni?? memang tak der taste langsung!  Hand bag u brand apa?
saya: sengehhhhhhh... (dalam hati saya menjerit-jerit... CAP BULU KEMBANG! cap bulu kembang! cap bulu kembanggggggggg!!!!! saya pakai cap bulu kembang!)

Hingga kini bila terjumpa dia akan akan senyum sambil  tanya: "masliza, dah tahu salvatore farragamo tu apa?' saya jawab: dah dato'. dato' nak belanja saya ker? (kalaulah datin dengar sure dia cap saya doubleG.. gatal dan gedik)

Nota: Cap Bulu Kembang = adalah barang-barang wanita  yang kureng brand. saya dan kakak saya menggunakan istilah ini sejak berkurun lamanya.

2 comments:

  1. amboi sakan no dato' tu,siap bg hadiah SF lagi..dahsyatnya..

    ReplyDelete
  2. hahaha... 'dia bagi SF' maksud i company tu... kalau dato' tu tak der makna nyer....

    ReplyDelete