9.12.10

khas untuk doktor sahaja

Doktor-doktorku sayang...

Doktor,
kami tahu kami tak pandai, tapi janganlah doktor buat kami macam ni.

Doktor,
kami tahu kami tak sepandai doktor, sebab kalau kami pandai, kami pun nak jadi doktor,

Doktor,
kami tahu kami tak akan lebih pandai dari doktor, tapi janganlah tipu kami

Doktor,
Kalau doktor tak tahu nak baca graf ECG tu, nak tanya kawan doktor pun jangan lah buat depan kami.
dah sekarang kami tahu doktor tak terer baca graf ECG...

Doktor,
kami pun baca tenet gak, surf tenet gak,
kalau doktor tak tau jangan lah malu nak mengaku
kita ini kan manusia...
kalau doktor terus mengaku tak tau... tak per kami faham...(sebab iman punya rare case),
tapi jangan lah terus bagi fakta salah...
itu membuat saya rasa nak gelak (maaf, bukan sebab saya terer)
tapi itu membuatkan marah hubby saya membuak2..

Doktor,
Saya tak tau mana lebih lawak..
nak gelak hubby yang kena keluar dari bilik dengan cara terhormat
ataupun nak gelak
sebab prof masuk nak menyelamatkan keadaan...

Doktor,
tak baik tau macam tu
nasib baik kami surf sebelum jumpa doktor, buat 2nd opinion dulu,
kalau tak, kami bagi bender yang tak sepatutnya kepada baby Iman
memang kami bernasib baik..

Doktor,
bila sebelum jumpa patient, doktor bacalah rekod dia dulu,
bukan nak baca A-Z pun, sebab rekod Iman punya la tebal,
baca yang terkini jer.
jangan main teka-teka

Prof,
terima kasih kerana menyelamatkan keadaan
tu pasal lah Prof jadi prof

Prof,
terima kasih tak terhingga check baby Iman
terima kasih kerana meluangkan masa berbual dengan kami
terima kasih sebab letak stethoscop tu kat dada, atas dada, kira kanan, kat belakang..
sebab MO tu letak stethoscop dia kat tengah2 dada Iman sahaja
tu pasal dia kata dia tak dengar murmur
Bila prof check,
macam-macam jumpa..
terima kasih
saya sayang prof...

dan saya sayang doktor2 lain yang pernah jaga, check, operate iman sebelum ni...lebiu all...   :)

pssttt... sayang kat DrSinga gakk..

3 comments:

  1. chopp...
    rasa dah tekan 'post comment'

    .
    anyway..
    komen sekali lagi..
    muuahhhh......
    :)

    apa cerita??

    ReplyDelete
  2. heheheh... dah terjawab kotttt.... dan sebenarnya (part2)

    ReplyDelete