9.12.10

si luncai terjun dengan labunya

kita tak paham... sungguh tak paham...

kita pernah jumpa orang yang pandai.... pandai sebab ada PHD, pandai sebab dia doktor, pandai sebab dia dari segi praktis nya memang pandai...
tapi dia masih boleh merendah diri...

Kita kengkadang jer jumpa orang kaya (sebab kita bukan kaya, camner nak bergaul dengan orang kaya)... tapi selalu jumpa orang yang senang....
sesenang dan sekaya diapun, masih boleh merendah diri

kita tak paham kenapa ada orang beriya benar nak tunjuk dia pandai.. nak tunjuk dia menang...
kepada orang itu...

sebenarnya kita dah tak tau nak cakap kat awak....sebab kalau kita cakap pun, awak masih nak menang, masih nak tunjuk pandai... biarlah awak jadi siLuncai.... terjun dengan labu-labunya..

sukahati awak lah, nak berterusan macam itu, sebab sekarang pun kita dah nampak...sebab ia membuka aib awak sendiri... mungkin awak tak perasan... cuba tengok kat 'fesbuk' awak... nampak tak? aib sapa yang orang nampak sekarang... orang sekarang pandai.. walaupun hint-hint macam tu... orang boleh bau.. sapa yang malu?

awk boleh cakap macam-macam...... kita boleh diam... diam tak bermakna kita setuju cakap awak..kita diam sebab bukan apa yang awak cakap tu betul semua, kita diam sebab kita sabar.. kita diam sebab kita diajar jangan kurang ajar, kita diam sebab kita masih ada ibu ayah, kita diam sebab kita masih ada mama dan ayah mertua...kita diam sebab kita masih ada suami.... ada anak2... ( TAPI INGAT! SABAR PUN ADA HADNYA.... mmrrmm...... bak kata Ladynoe, 'Jangan Cabar Aku')

nasihat kepada kengkawan dan terutamanya diri sendiri..... (ayin.. ingat yer nii, jangan pandai nasihat orang jerrr)

belajar lah bersabar.., jadilah orang yang bersyukur... jadilah orang yang menghargai... jangan biarkan syaitan menguasai diri... bila dia (syaitan) menang... kita akan buta.... buta mata, buta hati....

No comments:

Post a Comment