13.1.11

respond kesemsem

Rujuk entry sebelum ini:




sebab saya hendak 'control' ayu, sebab saya pun tak tahu nak pronounce kesemsem tu macam mana.. Dengan e pepet atau e biasa. saya hantar BBM saja:

Saya: saya kesemsem pada awak

Kaki pancing: ......

Saya: saya kesemsem pada awak ni (nak tengok respond)

Kaki pancing: kesemsem tu apa?

Saya: aha! Makna kesemsem tu ialah 'terlalu jatuh cinta'(simbol love struck)

Kaki pancing: oh ok, bahasa apa tu?

Saya: bahasa melayu. Oh ok jer respond awak? (Simbol cebek)

Kaki pancing: yer ker? Saya tak pernah dengar pun. I love u too.

Saya: thanks (simbol terkeseng-keseng)


Selalu orang perempuan yang selalu cakap 'kesemsem' atau whatever language pada pasangan dia kan. Lelaki? Ada tapi jarang- jarang, atau kadang-kadang. Kalau dapat pasangan yang selalu cakap sayang, laling, love, ai ni, j'aime, ti amo, bersyukur.. Kalau dapat yang jarang ucap pun, kena bersyukur.

Sebab lelaki ni menurut kajian memang susah nak cakap macam tu. Sebab ego dia mungkin. Heheheh... Lelaki malaysia jer kot. Lelaki mat salleh, selalu cakap apa?... Yer ker? Ntah saya tak tau. Jiran makcik saya (french), memang romantik. Kalau malam 'berkeinginan', pada waktu siang tu, hubby dia bagi sejambak bunga, bagi minum susu dan rehat agar ada tenaga di malam hari. Itu citer wife dia lah pada makcik saya. Untung badan.

Ada kawan saya bengang sebab hubby dia tak romantik. Bagi saya kalau dia seorg yang bertangunggjawab, tak romantik tak per lah... Romantik hanya bonus, bukan penentu punca kebahagian. Banyak lagi unsur/sifat yang diperlukan untuk bahagia. Ada yang kaki romantik,romantik tangkap leleh, tapi cemburu buta dan panas baran.

5 comments:

  1. nak ckp dgn mrhubby la...mama kesemseman kat ayah.

    ReplyDelete
  2. awww~ so sweet lah itu suami jiran makcik akak. hihi :D

    tapi kan as rs as pun tak berapa suka org romentik ni. lagi dia tanak ngn as, lagi la as nak ngan dia. har har!

    ReplyDelete
  3. Is: hahaha..... maybe sekali sekala, sebab dah selalu dengar I Love U... sekali sekala, nak lain sket..

    As, mat salleh memang ada yang macam tu... tu pasal selalu nampak mat salleh dah tua2 stil holding hands kan, orang kita ada juga, tapi tak banyak...ibu ayah akak pun tak pegang tangan bila jalan... akak? kengkadang jer...sibuk pegang tangan anak..

    hahah... kelakar as, jangan.... apa yang kita tak nak tu yang selalu dapat.... :)

    ReplyDelete
  4. keseleo lidah saya jika nak mengucapkan 'saya kesemem' kepada yang tersayang saya!!

    ReplyDelete
  5. DrSinga; sebab doktor cakap ongputeh kat Mr DrSinga...

    ReplyDelete