6.2.11

Makluman kepada bakal menantuku

Semalam tengok TV, ada scene orang kahwin.

Amirul: Ibu, kenapa dia kahwin?

Saya: Sebab abang tu sayang kakak tu. Kakak tu sayang abang tu. Jadi, dia kahwin la.

Amirul: Jadi, maknanya kalau abang besar nanti, abang boleh ada girlfriend lah?

Saya: Boleh, tak der masaalah.

(Dia senyum)

Amirul: Betul? Boleh?

Saya: betul, boleh. Bila dah besar nanti lah. Tapi abang kena bawah girlfriend abang balik rumah. Ibu nak tengok. Kalau ibu kata boleh, maknanya boleh. Kalau ibu kata 'no', maknanya no.

(Dia garuk kepala, tak paham mungkin)

Saya: Ibu nak tengok girlfriend abang. Dia tu sopan ke tak. Hormat ibu ayah ker tak. Kalau dia sopan, ok. Kalau dia hormat ibu ayah, ok. Kalau pakai seksi, no-no. Paham?

(Dia senyum. Paham lah kot)

(30 minit kemudian. Dia datang berlari2 sambil tersenyum. Dia duduk sebelah saya).

Amirul: Ibu, abang rasa nanti bila abang dah besar nanti abang rasa abang nak belikan kereta yang tak ada bumbung untuk girlfriend abang

Saya: hah?? (Mana dia dapat idea tuhhhhhh?). Amboiiiiii.... abang kena belikan ibu dulu kereta tau...

(Dia tersengeh-sengeh)

Antara filem kegemaran saya :)

14 comments:

  1. waaaah! as nak jadi menantu boleh? heh heheh :P

    ReplyDelete
  2. As, kkkahhhaaa.. lawak betul As ni.. nanti akak tanya tuan empunya badan... heheh :P

    ReplyDelete
  3. i loike that movie too!
    sib baik MIL kita bukan monster in law kan.

    haihh..mana la si abang tu dpt idea ye?

    ReplyDelete
  4. hikhikhik ..amirul lawak la
    awak tak mau jd menantu aunty ka ??

    ReplyDelete
  5. Jangan lupa bagitau Amirul carik girlfriend yang pandai masak, so nanti bila Ibu buat test memasak, tak kantoi! :P

    ReplyDelete
  6. nk jadi bakal menantu ibu bleh hehehehe~~
    nnt dpt kete xde bumbung :P
    takutnya kalo dpt MIL yg garang2 huhuhu~~

    ReplyDelete
  7. Is: betul tu, syukur dapat mak mertua yang best... arrr... rindu ngan arwah.. sob..sob..

    ReplyDelete
  8. Izazi...... dia pernah ada 'crush' ngan anak dara puan dulu... hahaha.. hari-hari suruh telepon...

    ReplyDelete
  9. DaddyZiyyad... hahah.. thanks ingatkan saya tambah perkara tu dalam 'list'... saya dulu kena test masak asam pedas johor ikan sembilang....

    ReplyDelete
  10. Cik Fiza... hahahah.... sila hantar resume dulu yer... hahahah.....
    Doa selalu, saya dulu sebelum kawin pun phobia rasa.. after kawin syukur dapat MIL yg best abis...

    ReplyDelete
  11. wah.. nnt leh la bg tips2.. tp b4 utk MIL kna doa utk dpt bakal hubby yg baik juga :)

    ReplyDelete
  12. alala sweetnya ..kecik2 dah pandai ye amirul ..
    tak pe la nnt aunty suh aisyah belajar masak
    nnt tak pas lak dengan ibu amirul ..hehehe

    ReplyDelete
  13. Cik Fiza...heheh... ok, nanti akak buat entry khas untuk fiza hahahah

    ReplyDelete
  14. Izazi; hahaha.... tak payah makanan komplikated, ikan bilis goreng dengan lada potong jer... heheheh dah lulus...

    ReplyDelete