6.4.11

Kenapa yang busuk itu sedap?

Itu semua bergantung kepada budaya seseorang. Umum tahu ramai mat salleh kata durian busuk. Bagi kita durian itu sedap. Jadi tempoyak, double sedap!

Budu? Sedap jugak. Walaupun saya tak beberapa nak makan budu. Cencalok? Wow! Lagi sedap...Tapi ingat, budu, tempoyak, cencalok tak buleh dimakan selalu :)

Untuk pembaca semua, jemput makan....pekasam..nyum..nyum..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

8 comments:

  1. ape tu?
    ikan pekasam?
    apsal ramai buat entri ikan pekasam ari ni ek

    ReplyDelete
  2. adusss..sedapnya..cencaluk,tempoyan,belacan..semuanya sedap..tak kisha lah wpun busuk kan..

    ReplyDelete
  3. Dan cheese itu pun busuk sebenarnya...so mat saleh jgn nak bising2 kata durian tu busuk..ahaha

    ReplyDelete
  4. wah sedapnya.. ni nak kena cari weekend ni, makan dengan nasi panas dan kicap. so yummi..

    ReplyDelete
  5. DrHanie: hehehe... aura pekasam nak merebak kottt

    Lily: oh iyer..terlupa belacan....

    DaddyZiyyad: yer.. Blue cheese terutamanya... ada yang sampai berkulat.. :)

    Aizamia: jangan lupa tambah ulam dengan sambal tempoyak! :)

    ReplyDelete
  6. ishk. kt sabah blm musim durian lagi. terliur dah ni...

    ReplyDelete
  7. Saya tidak suka yg busuk tu semua...antara byk2 yg busuk, mgkn cencalok je boleh tekan sikit...

    tgkorg mkn durian, mmg terangkat..tp tekak x leh telan. apesal ntah...

    ReplyDelete
  8. tambah dengan ulam sedap tapi bukan dengan tempoyak sebab ada unsur2 durian.. hahaha.. bukan geng durian..

    ReplyDelete