14.4.11

Yeayyy!!!! Dapat sekor unta....


huuhuuuuuuu.... Import dari Oman lagi.....Bukan unta peliharaan, tapi unta dalam 'sand globe'.....  Sayang Hanim :)...... hug..hug...Saya memberi senyuman yang paling manih  pada Hanim masa dia bagi saya unta ni semalam....Cuba tengok unta ni senyum...  manja kan?  Yang ini memang istimewa sebab this is my 1st 'sand globe'... Saya google 'sand globe' memang tak ada... kalau 'snow globe' tu memang cepat jer keluar gambar.



Hari ini saya berkongsi sikit cerita tentang hobi saya. Ini adalah koleksi 'snow globe'  yang saya simpan.  Ada 17 semuanya. Minat kumpul 'snow globe' ni bermula bila saya ke Perancis beberapa tahun lalu. Sejak itu, kalau pergi ke luar negara atas urusan kerja atau melancong ketika murah rezeki, saya mesti dan wajib beli 'snow globe'.  Ada juga yang saya beli di Lovely Lace. Terima kasih kepada kawan-kawan dan terutama En Kaki Pancing yang turut menabur bakti menyumbangkan kepada saya 'snow globe' ini.  Semoga kalian murah rezeki, dan kerap ke luar negara dan jangan lupa belikan saya lagi......... hehehehehheheeheheh

8 comments:

  1. menarik la collection ni. tak la tipikal mcm fridge magnet

    ReplyDelete
  2. sgt menarik hobi sis.. selain wat hiasan leh wat koleksi :) tapi kalo kt umah sy ni kena simpan elok2 kalo tak praggg adik2 pecahkan huhuhu

    ReplyDelete
  3. wahh..hobi yang best ni..asyik kita dengar pasal FM aje kan...buatlah satu dedicated entri about the snow globe ni..tepek gambar each of it besar2...susah nak dapat kan? sebab rasanya masa saya gi jalan2, tak pernah jumpa lak..

    ReplyDelete
  4. betul tu..menarik sgt collection ni..tak pernah terfikir pun..hehe

    ReplyDelete
  5. jarang yang ada hobi macam ni.. biasa baca @ dengar pasal FM je.. menarik..
    buatler entry pasal globe tu.. mesti ada cerita sebaliknya..

    ReplyDelete
  6. Is: so far akak pernah jumpa sorang je yang ada hobi yang sama. Tapi mamat tu punya lagi banyak lah sebab dia tanggal di oberC.

    Fiza: huhuh.... memg dah ada pecah satu... huwarrrr...... sebab akak yang terpecahkan... :(

    Daddyiyyad: ok, nanti saya buat :) Kat airport atau kedai cenderahati selalu ada jual.

    Lily: heeheh... cute tau.. bila boring... goncang2 pastu bila tengok... jadi leka...

    Aizamia: ada yang ada citer... ada yang tak tau citer sebab orang belikan.. heheheh ok, nanti kita buat kay

    ReplyDelete
  7. :)
    ingatkan Arman yang pecahkan...

    ReplyDelete
  8. Salam.. Puan, nak tumpang tanya. Kat mana yer kawan puan belikan Sand Globe Oman tu? Kawan saya ada tinggal di Oman dan saya ada minta dia belikan 1 untuk saya. Masalahnya dia tak tau nak cari kat mana...

    ReplyDelete