9.5.11

Mother's Day

Macam weekend yang sama sahaja. Tak celeberate apa pun sangat. Bangun pagi masak nasi lemak dengan ayam goreng berempah. Lepas tu melayan sepupu (Maziah)  tengok video klips K-Pop kat Astro. hahaha..... lawak, baru saya tahu betapa gila nyer orang kita pada artis K-Pop ni....

Lepas balik dari hantar sepupu di UiTM Shah Alam, saya melayan Amirul dan Arman buat kraf sempena 'Hari Ibu'. Semalam awal lagi Amirul bagi saya kad yang dia buat sendiri. Bersungguh dia tak bagi saya masuk bilik tengok apa yang dia buat. heheheh.... Hari ini saya sambung balik kerja untuk membuat handmade hadiah untuk ibu saya di kampung. Tak sempat nak buat awal. Tapi tadi saya dah call ibu dan ucap 'selamat hari ibu'. Bersyukur kami kerana dikurnia umur yang panjang dan kemudahan untuk menyambut 'Hari Ibu' pada tahun ini walaupun dengan cara yang sederhana.

Amirul sedang tekun manampal penanda buku

Arman dengan hasil kraf dia. Saya gulung kan kertas dan tanya dia nak letak kat mana. Dia bubuh gam, saya tolong tampalkan.

Kad yang Amirul buat untuk saya

Lukisan di bahagian dalam kad.. Saya suka part ni

Hadiah handmade yang saya buat untuk ibu saya

Kepada semua ibu-ibu dan bakal-bakal ibu, saya tujukan lagu ini khas buat kita semua:

Ibu, ibu engkaulah ratu hatiku
Bilaku berduka
Engkau hiburkan selalu
Ibu, ibu engkaulah ratu hatiku



8 comments:

  1. wahhh, comel je kad amirul. eh, handmade yg akak buat lagi comelllllll, cantikkk ;) yang Love tuh, buat dari kertas digulung-gulung ke kak??? ;)

    ReplyDelete
  2. ala sweeeeet sgt kak amirul! :D slmt hari ibu kak ayin! ^^

    ReplyDelete
  3. happy mother's day mas !!!
    sweet sgt hadiah hari ibu dr arman n amirul
    n handmade present yg mas buat tu ..cantik !

    ReplyDelete
  4. wahh.. selamat hari ibu sis...
    sgt comel anak2 akak wat kn kad hari ibu tu..
    ptt la dorg kreatif, ibu nye pun kreatif juga :)

    ReplyDelete
  5. so sweet..
    selamat hari ibu sis...
    anak2 sis sgt sweeettttt n comellll....

    ReplyDelete
  6. Cekeya: hehehe thanks dik. Yup, gulung2 kertas. nama teknik tu quilling. tengok kat bloglist kawan2 kretaif. Doarg lagi terer.

    As: thanks dik. Cepat sikat kawin, nanti boleh celebrate mother's day...

    Izazi: tkasih puan, mood tengah baik, ada masa sikit masa tu

    Cik Fiza: hehhee thanks... tanpa malu dan segan.. memang mengikut belah akak, kalau belah ayah dia dah ke sungai memancing...

    Daddy Ziyyad: tkasih... belated mother's to mummy ziyyad

    ReplyDelete
  7. Cekkeya:thanks... iyer, dari kertas..teknik quilling namanyer

    As: thanks dik..

    Izazi: happy belated mother's day cik puan

    Cik Fiza: thanks dikkkk.... :)

    Daddy Ziyyad: thanks... happy belated mothers day to mummy ziyyad

    ReplyDelete