28.6.11

Kalau ke Muo, jangan lupa...

Makan mee bandung Muar, la. Apa lagi.......Best sangat. Memnag tak pernah jumpa la yang sesedap di Muar. Ni saya nak rekomen dua tempat. kalau ada butang 'like' dah lama saya klik, tau.


a.  Abu Bakar Hanipah, di bandar Muar.
Diorang citer, ramai selebriti dan PM jua makan di situ. Perghhhh... kalau tak caya, sila lihat di testemonial bergambar di bawah


terasa betul udangnya, dagingnya, pedasnya....

Perencah pun ada dijual. Lepas ni tetamu datang, saya hidang mee bandung. Pasti dapat pujian sehingga kembang saya semangkuk. Masa kami pergi minggu lepas, taukey bagitau dia nak tutup kedai 10 hari. Perencah ni hampir sold out masa kami tiba. Kebetulan tinggal 3 paket sahaja.

b.  Mee Bandung Abang Sayang di Medan Selera, berdekatan Hotel Traders.
Yang ni pun sedap juga. kalau tanya saya mana satu lebih sedap. Saya jawab dua-dua sedap. Neggeehhhhh

Gerai dia biasa sahaja, tapi mee bandung dia fulamakkkk... sedappp... saya nampak ada 3 orang tukang. jadi service dia kira cepat jugak lah. 

close up sikit. mrrmmm... siap ada udang besar lagi.

Jadi, dengan paparan ini dapat membantu anda membuat JJCM di Muo. lagi yang best ialah ikan bakar, tapi tak sempat nak pergi ponnn...

7 comments:

  1. rindunya pada mknan2 di muar. suami saya org muar kak ayin, kalo balik muar mmg haven lah mkn2, from bfast (mee rebus, mee bandung muar, satay babat), to lunch (asam pedas muar) to dinner (yong tau fu dkt stesen bas). wallah... tp dah lama x pekena and mungkins etahun lg baru dpt merasa kembali. paling miss mee bandung lah, ngences ni kak oii hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe oyis, nasib baik awk tak mengandung time ni, kalau tak akak kena usaha jugak lah kirim kat oyis rencah mee bandung kat sana. hehehe...

    ReplyDelete
  3. alaaaaaaaaaaaaaaaaa....
    baru ni pi johor, lupa nak cari perencah ni

    ReplyDelete
  4. alaaaaaaaa........
    akak pun beli 3 bungkus jer... kalau tak boleh share... hehehe

    ReplyDelete
  5. abang sayan dekat bas sten Muar kan???

    ReplyDelete
  6. alaa.. en. suami dah lama tak turun ke Selatan.. kalau tak boleh jugak cari..

    ReplyDelete
  7. DrSinga, tak sure plak bas sten ker apa. sebab kami gi malam, tak nampak bas plak. hehehe

    aizamia: alaa........... hhehehe dia tutup kedai 10 hari jer.. lain kali boleh pergi.. hehehe

    ReplyDelete