22.8.11

Beza dia dengan saya

Dia comel, suuwetttt jer gitu, dah sah amik genetik saya.. hhuhuuu.. perasan... kening dia pown ikut kening saya... teratur tak macam kening En Kaki Pancing... kening lelaki... Kulit dia pun sawo matang macam kulit saya, cuma saya cerah sikit. Dia juga banyak mulut macam saya... kengkawan saya kata dia anak masscomm... terserlah sungguh.... Dia suka berada atas stage, cuma kengkadang dia macam malu-malu kura-kura, tapi mahu.. macam saya juga... heheheh

Jangan suruh dia cari barang, 90% tak kan jumpa, walupun benda yang dicari itu ada di depan mata.. Macam saya juga... Dah tu dia suka cakap over..... contohnya, kalau saya suruh dia tutup pintu, dia akan kata 'pintu ketat, abang tak boleh tolak, kalau abang tolak juga, nanti tangan abang patah, pastu nanti kena naik ambulan, masuk hospital'... wahhhhh.... macam nak perang dunia ke-3 jer bunyi dia... Yer, itu memang dia dapat dari saya... contohnya kalau kepala saya terhantuk dengan kepala anak-anak.. saya akan suruh En Kaki Pancing hantar saya hospital pakar, scan kepala saya.... ataupun paling best, harap2 doktor tu rupa dia macam Dr McDreamy... Grey's Anatomy.... huhuuuuhuuuu....

Dia kurang sikit dalam aspek kira mengira... macam saya. Subject Maths dia so-so sahaja... korang cuba tanya majority budak2 masscomm, ex classmate saya, dioarang kata, diaorang amik masscomm sebab kurang subject maths... tapi ada jugak kengkawan saya terer bab kira mengira ni...ehemmm... masa di UiTM, subject statistik saya A tau... cuma masa di PPP tu (sebelum tak dapat fly), semua subject Maths, saya repeat paper... hehehhehe...

Tapi ada satu perangai dia yang macam saya juga... dia sensitif, cukup sensitif emosi dia... pantang nampak saya penat.. sakit ker.. dia lah orang pertama bagi saya air. Siap service picit kepala, bahu, kaki... kira pakej lah tu.... dan dia juga pandai amik hati semua orang... Dulu, pernah dia nangis sampai tersedu-sedu sebab saya kata ngan dia, saya sanggup berkorban apa sahaja untuk dia...

Ada beberapa perkara lain yang dia buat saya bangga... setakat ini dia hanya ponteng puasa 3 hari sahaja, ponteng itu pun sebab dia puasa separuh hari. Berbeza dengan saya, darjah satu puasa hanya satu hari sahaja. Tulisan jawi dia pon cantik. Banding dengan saya, sampai tingkatan 4, punya lah ustazah nak motivate saya supaya tulisan cantik, dia bagi semua kerja tulisan jawi saya pada budak laki comey berlesung pipit dalam kelas tuh..hepppp.....

Happy birthday Amirul Hakimi bin Mohd Faiz yang ke-7... Ibu sayang sangat dengan abang...semoga jadi anak yang soleh dunia dan akhirat, dikurnia kesihatan, keberkatan, ketenangan, kemudahan dan kasih sayang yang berpanjangan. Tolong jadi abang yang bertanggungjawab, jaga adik-adik.. terutamanya Iman.... InsyaAllah....


Birthday dia sabtu lepas, kami jalan-jalan di Ikea, sampai tercungap2 lah ibu terkejar2.. kalau nak ikut hati, macam nak nganga mulut tadah air hujan, sebab haus giler


 'Armannnn!!! ketepi, ibu nak amik gambar abang dengan hadiah birthday'


Amirul tulis: 'Terima kasih. Saya sayang ibu'.


9 comments:

  1. Happy Birthday Amirul Hakimi..:)

    Ni copy cat mak lah ni ya...hehehe

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Lahir Amirul Hakimi..
    Moga sentiasa dilindungi, dirahmati dan diberkatiNYA serta sihat selalu..


    psstt: dak kakak 20/9 ni.. tahun sama beza bulan je dengan dak Amirul.. ;)

    ReplyDelete
  3. Happy Birthdayyyyy Amirullll!!! Jadi anak yang soleh eh? ;)

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday Amirul Hakimi
    semoga membesar menjadi anak yg baik! :))

    ReplyDelete
  5. Happy Birthday dik....

    nampak bijak betul dengan spek dia! nanti boleh tukar stail harry porter pulak! :D

    ReplyDelete
  6. happy birthday
    AMIRUL HAKIMI

    jadi anak soleh ok :-)

    ReplyDelete
  7. happy birthday amirul :)

    ReplyDelete
  8. DaddyZ: thanks so much

    Aizamia:Amin..... Arman pown bulan sept.27 Sept....

    Cekkeya: thanks dik


    DrHani: Thanks Dr. InsyaAllah...

    GB: thanks... HP spek? tak sesuai... kami dah cuba :)

    Lynn: thanks... Amin.

    Cik Pn Izazi: thanks pn. *hug*

    ReplyDelete
  9. Happy Birthday Amirul..moga membesar sebagai anak yg berbakti kpd agama dan negara...dan menjadi hamba Allah yg diredhai...


    ~ saya pun x terror math.. selalu ckp kt suami, kalau kita dpt anak biarlah dia ikut abahnya... pandai..baik..tegas..bukan mcm mak nye...x terror math, x terror itu ini. semua x okey. hehe...tp kalau rupa tu biarlah ikut rupa saya. heheheehe

    ReplyDelete