1.8.11

Nak suruh anak puasa penuh kononnnnnn....

Adus!!! saya sendiri masa darjah satu, cuma puasa sehari jer. Itu pun dah nangis berguling-guling nak buka bila tiba kul 5 petang. Selebihnya saya puasa separuh hari jer.

Saya ada gastrik... wink..wink... dan setiap kali ibu buat kuih raya, makin menjadi-jadi ganstrik saya. Kalau dapat makan biskut yg rentung, pun jadilah. Terus gastrik tu hilang. pelik kannn? kan?? kan???

Pernah juga kena rembat sebab curi2 makan kuih raya kat belakang timbunan pasir, masa tu rumah tengah renovate ker apa saya tak ingat. Yang saya ingat makan curi sambil gelak-gelak kecil. Kalau saya cermin, mau nampak tumbuh tanduk kat pala kottt.

Ishhhhh.. harap-harap, anak-anak saya, tak ikut perangai saya. Buruk benor.... dan saya harap, amirul tak tanya pun berapa hari saya puasa masa darjah satu. Good luck pada diri sendiri untuk menangkis
soklan mirul.

Selamat menyambut Ramadhan kepada semua. Semoga sebulan berpuasa diberkati oleh Nya. Amin.


Nak cari ikan bakar petang nanti... berderup perut saya tengok ikan bakar niiii...


6 comments:

  1. Saya sendiri tak ingat umur berapa saya belajar berpuasa! ~haha..

    Selamat Menjalani Ibadah Puasa

    ReplyDelete
  2. Amirull.. Armaaaaann... Imannnnn...
    Kalo korang baca blog ibu ni, kantoi.

    ReplyDelete
  3. moga anak2 sabar menghadapi bulan ramadhan kali ni..

    psstt: nampak sedap ikan bakar itu tapi takpelah, malam tadi baru lepas ngap..

    ReplyDelete
  4. haha sy darjah satu pun xingat puasa berapa hari. yg pntg puasa separuh hari byk la. hahahaha sy darjah satu pun xingat puasa berapa hari. yg pntg puasa separuh hari byk la. haha

    ReplyDelete
  5. saya posa penuh darjah 3 hehe. darjah 1 x posa langsung, darjah 2 kat sekolah aje. manje punya psl hehe

    ReplyDelete
  6. saya hanya puasa penuh bila saya aqil baligh ..

    ReplyDelete