19.10.11

nak share hobi saya yg lagi satu

Belit dan gulung adaalah dua perkara berbeza, walaupun nampak macam sama. Di tempat kerja saya, 'belit' menunjukkan orang itu suka 'tuang' kerja. Gulung. Ya, saya suka gulung. Hobi saya menggulung. Gulung kertas dan gulung wayar (wire). Gulung kertas namanye quilling. Saya pernah tunjukkan hasil quilling saya sebelum ini. Sila klik sini.

Orang pompuan kalau beli majalah fesyen, rambang mata.tak kira lah kasut ker, baju ker, beg tangan ker. Macam semua kita nak. Saya pulak suka berangan nak design tu, nak design ni. Pernah tak sambil kata dalam hati' aiseyyy... design macam ni, aku pun boleh buat'. Pernah? Saya pernah. Selalu juga. heheheh (perasan dan cita-cita)

Oleh itu, dengan tanpa malu, dan segan, saya nak share hobi saya yang lagi satu. Perhiasan wayar gulung heheheh betul ker kalau direct translate macam tu?

Memperkenalkan koleksi my handmade wire jewelry. Buatan tangan tau, habis jari jemari ini menjadi haus.


Ini adalah brooch atau pendent
Unik kan? kalau pakai tu, orang sebelah tenung semacam.. hehehhe
materials: Natural cooper artistic wire, swarovski pearls, glass crystals


Yang ini pula 'sweet charm bracelet' untuk kanak-kanak.
 Saya buat khas untuk sister in law sempena besday dia last week.
Materials: Non tarnish silver artistic wire, cat eyes beads, swarovski cyrstals


Yang ini 'Blue Swirls Earrings'. Sebab saya pakai tudung, tak tau nak pakai bila. Telinga pun tak de lubang tindik pown..
Materials: gun metal artistic wire, glass cystals beads



Yang ni pulak saya namakan ' Three tiers metalic chick bracelet'. Khas untuk Kak Long tersayang besday dia yang ker.. tut... tak boleh cakap, tapi kalau dah adik kandung dia ni umur 35 tahun, dia sure lagi banyak lah angka itew heheh
Materials: Non tarnish artistic wire, hematite gemstone


Yang ni adalah buat diri sendiri, negehhhh nama diberi 'Three tiers dark green bracelet'.
Materials; natural cooper artistic wire, dyed chalcedony, aventurine gemstone.


Ini yang macam sikit gothic ialah 'Vintage bracelet'.
Materials: gun metal artistic wire, cat eyes beads, glass cyrstals

Last sekali

'Make a statement ring' ala... cincin style besar2 sampai tertutup jari kat sebelah bila pakai. Kalau majalah fesyen bahasa melayu dia guna bahasa 'cincin dampak'... Materials: natural cooper artistic wire , turquoise gemstone



Apa pendapat korang? ada bakat tak jadi jewelry designer?  kalau saya buat blog khas untuk wire handmade jewelry ni, korang nak jadi pengikut? hahahaha... nanti bila dah 'on' blog baru, saya nak buat GA. Hadiahnyer adalah seperti di atas. Kalau korang terpilih, yang mana satu korang nak? 


Nota: terima kasih Kak Mastura dari Whimsicalnquirky.

18 comments:

  1. cantiknyer....!!!! saya nak no 2 plisss!!!! hihihi~

    ReplyDelete
  2. lawa lawa semua.
    merajuk org fine metal tengok.hehehe

    ReplyDelete
  3. wahhh..hebatnya akak..kreatif dn sgt inovatif..kalu saya la kan..suka Three tiers metalic chick bracelet tu

    ReplyDelete
  4. memang berbakat menggentel...

    kipidap.......

    ReplyDelete
  5. i nak yang cincin tu. cantek la. pandai u buat semua

    ReplyDelete
  6. cantik.. ai chop yang macam gothik tu.. nak nak.. ;)
    tak payah buat GA.. bagi terus.. kalau taknak bagi terpaksalah ai beli kan.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  7. sangat kreatif!
    boleh bukak kedai ni :D

    ReplyDelete
  8. fuhhhh, tergamam kejap tgk benda2 nih. ;) kretip! :) yg 1st n last tuh sy sukaaa! :)

    p/s: kak, klu bminat nak jual, nt letak la harga sekali. ;)

    ReplyDelete
  9. kak ayin!!!! sesungguhnya hani memang SANGAT jeles okeh.. ada buat kelas x?

    ReplyDelete
  10. Gadis Bunga: huhuu terima kasih atas respond. pandangan anda akan diambil kira

    Lynn: thanks dear

    Is: ada yg lain buat lagi lawa.. ni tahap basic jer nih. Thanks dear

    Lily: thanks.. kreatip tu ada, inovatif belum sampai lagi..kalau jd buat GA, kalau memang akak bg, k

    DrSinga? kipidap?? ohhh ingatkan karipap hehehe

    Azza: thanks... ok, tunggu GA, k

    Aizamia: hehehe Tunggu GA.

    Drhanie: hhuhh tak der modal nak bukak kedai.. hehe

    Cekkeya: huuhhhhuu thanks dik. Roger.

    Hani: dik, akak pun tengah berguru.. nanti bukak beading.com.my, check jadual kelas dia..

    ReplyDelete
  11. cantikk!!!berbakat ye...tang anting-anting biru tu bagi kat saya leh...saya pun pakai tudung tapi ada lubang tindik..leh posing-posing kat suami..hehehe

    ReplyDelete
  12. menganga as tingok. sume cantik!!! yang nomo dua tu sweet giler >< memang berbakat sungguh ni nak jd jewellery designer ni kak. nanti as bukan jadi follower je, jadi pembeli setia. bg hadiah kat girlpren bes ni ;)

    ReplyDelete
  13. Ummiearissa: hehehe ni yg semangat nak kasi lubang tindik telinga sendiri nih .. thanks

    As: muahhhhh! sayang As. heheheheheh

    ReplyDelete
  14. kak ngah, sgt cantik la plak design2 akak ni..handmade plak tu..sgt kreatip ;)..leh ajar kt sy cmne nk wt..ngeh3 -syira-

    ReplyDelete
  15. Syira: hahaha... thanks... bila besday? nanti KNgah buatkan satu hehehe

    ReplyDelete
  16. wire apa awak guna? cantik sgt2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkasih. Sorry dah lama tinggalkan hobi satu tu dah tak ingat. mmg khas wire untuk buat wire jewelry. ada silver, ada cooper. try chek beading.my :)

      Delete